Vissersclub Neptunus - foto's 2009

Wrakvissen, zaterdag 19 december

Na 3 afgelaste vistrips konden we eindelijk nog eens gaan vissen. De visvangst was echter slecht.
Vorig jaar werd Alfonso "clubkampioen zwaarste vis" met een kabeljauw van 4,600 Kg. Nu nam hij alvast een optie om zijn titel te verlengen door een kabeljauw te vangen van maar liefst 7,800 Kg (lengte 92 cm). Het is lang geleden dat we nog zo'n mooie kabeljauw zagen ...

Mosseldag, zaterdag 14 november

We dachten de bestellingen van vorig jaar niet te kunnen evenaren ... MAAR het werd toch weer een nieuw record, we hadden maar liefst 448 bezoekers op onze mosseldag, dit zijn er 27 meer dan vorig jaar. We willen dan ook al onze gasten bedanken voor hun opkomst. Ook willen we iedereen bedanken die zich vrijwillig ingezet heeft om van deze dag weer een succes te maken.

De hoofdprijs, een waardebon van € 250,- te besteden bij Elvero, werd gewonnen door de familie Linsen uit Hamont. Zij hadden een lot gekocht van Ronny Vangerven. Zie foto

Clubfeest, zaterdag 3 oktober

Het feest begon met een lekker warm en koud buffet klaargemaakt door John Bongaerts van feestzalen Ruine uit Ohé en Laak (NL), gevolgd door keuze uit 3 ijssoorten. Na het eten volgde de prijsuitreiking van ons clubkampioenschap. Daarna kwam er nog een fantastisch optreden door de dochter en kleinkinderen van Nand Boes, waarvoor we hen nogmaals willen bedanken. De avond eindigde met de trekking van onze jaarlijkse tombola.

Geen foto's gemaakt

Vis-Rook-Happening, zaterdag 26 september

Op een mooie septemberdag hebben we 100 kg paling en 1600 makrelen gerookt. Op een 60-tal makrelen na, hebben we alles verkocht ten voordele van de vissersclub. Gezien deze dag altijd hectisch verloopt, is er geen tijd geweest om foto's te maken (eigenlijk best jammer, want het is toch een mooie gebeurtenis). Namens het bestuur aan iedereen die meegeholpen heeft, van harte bedankt.

Forelvissen, zaterdag 5 september

Met 26 vissers gingen we forelvissen in Weywertz (in de Ardennen, nabij Bütgenbach). Er werd 80 kg forel opgezet (40 kg van 3 stuks in een kg, en 40 kg grote forellen). Helaas zijn er te veel forellen niet gevangen. Voor we begonnen met vissen, was er eerst een gezamelijk ontbijt van spek met eieren.

Makreelvissen, zaterdag 8 augustus

Het blijft meezitten met het weer, alweer een prachtige dag met een zee met bijna geen golfjes en een lekker zonnetje. Tot begin deze week was de makreelvangst goed, maar de laatste dagen was het slecht (gisteren een gemiddelde van 5 makrelen). De schipper deed echter zijn uiterste best. Toen bleek dat op de eerste plaats er niet echt veel te vangen was, stoomde hij nog 1,5 uur verder. Ook hier was het niet al te vet, tot we een paar goede driften kregen ... en in geen tijd wisten we toch een mooi aantal makrelen te vangen. Maar de goede vangst was echter maar van korte duur. Toch wisten we 880 makrelen te vangen voor onze vis-rook-happening. Samen met die van 4 juli hebben we dus 1550 makrelen wat voldoende moet zijn, zeker omdat de meeste makrelen toch een mooi formaat hadden.

geen foto's gemaakt

Makreelvissen, zaterdag 4 juli

We hebben dit jaar veel geluk met het weer ! Weeral een mooi zonnetje en bijna geen wind. De laatste tijd was de makreelvangst zeer goed, maar vandaag was het iets minder. We wisten voor de club toch al zo'n 670 makrelen te vangen voor onze vis-rook-happening. De vis-rook-happening zal dit jaar doorgaan op zaterdag 26 september Er zijn geen foto's gemaakt..

Barbecue, zondag 28 juni

Zo'n 110 mensen kwamen genieten van onze jaarlijkse barbecue. We hadden prachtig weer met veel zon. Iedereen kon genieten van lekker gebakken vlees, met daarbij lekkere groenten en aardappelsalade. Dus in het kort, weer een geslaagde gezellige namiddag.

Wrak- en makreelvissen, zaterdag 20 juni

De bedoeling was wrakvissen. Maar op de eerste wrakken (nochtans dezelfde wrakken als 30 mei) werden er maar sporadisch wat vis gevangen. Aangezien er in de buurt een grote school makreel zat, hebben we eerst een tijdje op makreel gevist, zodat iedereen toch vis mee naar huis kon nemen. En het was echt niet moeilijk om een 30-tal makrelen te vangen in die korte tussenstop. Daarna gingen we verder met wrakvissen. We kwamen toch nog op een gemiddelde van 3 gullen per visser. Op zich is dit gemiddelde niet zo slecht, maar helaas was het formaat van de gulletjes een beetje aan de kleine kant...

Wrakvissen, zaterdag 30 mei

De vistrip was weer een succes. Het was mooi weer, niet al te hoge golven en ook het zonnetje scheen. We gingen naar wrakken die niet zoveel bezocht wordt door de Andromeda aangezien hier meestal kleine bootjes liggen, maar vandaag konden de kleine bootjes niet uivaren. We visten dicht bij de Belgische grens en bij het eerste wrak zagen we de windmolens staan op de Thornton bank (België). Bij het tweede wrak kregen we een bezoek van de loodsboot "Perseus"  die een showtje kwam geven, wat een prachtige boot ! Met 40 vissers vingen we 351 gullen, dit is een gemiddelde van 9 gullen per visser. De gullen hadden allemaal een mooi formaat.

Foto's

Er is een DVD gemaakt van deze vistrip. Bekijk hier enkele fragmentjes uit de DVD

Wrakvissen, zaterdag 9 mei

De laatste weken was de visvangst erg slecht op de wrakken. De schipper had ons hiervoor gewaarschuwd. Tijdens de laatste 3 vistrips werden in totaal 60 gullen gevangen, dus 20 per vistrip. Daarom stelde de schipper voor om op anker te gaan vissen. Aangezien er in onze club weinig animo is voor het ankervissen, werd besloten om toch onze kans te wagen en te gaan wrakvissen. De Maatje Adriana en de Neeltje Jans daarentegen gingen ankervissen. Onze gok bleek toch niet zo slecht te zijn, want we vingen toch maar liefst 118 gullen, dat is een gemiddelde van 3 per visser. De beste visser van de dag bleek weer onze voorzitter Jo te zijn met maar liefst 9 gullen, waarvan de grootste 4,3 kg woog. Maar de grootste vis van de dag was voor Wim met een gul van 4,5 kg.

Wrakvissen, zaterdag 4 april

Er is toch al een verbetering met de visvangst. Met 41 vissers vingen we 144 gullen, wat een gemiddelde van 3,5 gullen per visser is. Helaas waren er ook een paar vissers die helemaal niets vingen .. en dan is er onze voorzitter, die er maar liefst 11 wist te vangen

Dinnerbowlen, zaterdag 28 maart

Het bestuur ging, samen met enkele altijd-meewerkende leden, dinnerbowlen bij Antares te Lommel. Eerst was er de steengrill en daarna 2 uur bowlen.
De winnaar van de dag was Danny Verschakelen, gevolgd door Henri Boonen en Patrick Molemans

Wrakvissen, zaterdag 7 maart

De laatste maanden werd er goed gevangen, maar helaas blijven mooie liedjes niet duren... Vandaag was een complete off-day, slechts 15 gullen met 40 vissers. Op de andere boot was het resultaat ook niet beter. De grootste vis van de dag woog 4,100 Kg.

Wrakvissen, zaterdag 14 februari

Het was prachtig weer, bijna geen golven en ook niet al te koud. Met 38 vissers konden we 283 gullen vangen, dit is een gemiddelde van 7,4 en dus lang niet slecht. Een half jaar geleden zouden we een gat in de lucht gesprongen hebben voor dit aantal, maar we zijn de laatste tijd een beetje verwend geweest.

Zettersprijskamp, vrijdag 6 februari

Er waren 42 kaarters aanwezig op onze Zettersprijskamp.

Gouden Bruilloft Nand & Bertha - zaterdag 31 januari

We waren met een grote delegatie aanwezig op het feest. Het was er zeer gezellig, met een prachtig optreden van de kleinkinderen ... (kunnen we die niet boeken voor op ons clubfeest ??)

Algemene Vergadering - zaterdag 24 januari

Na een jaar met records, was er ook een record opkomst voor onze Algemene Vergadering. Op de agenda stonden volgende punten : Voorstelling bestuur aan de nieuwe leden, evolutie aantal leden, kasverslag 2008, activiteiten 2008-2009, clubkampioenschap, inschrijvingen en betalingen, inspraak van de leden, bestuursverkiezing. Aangezien we maar 1 kandidaat bestuurslid hadden en we het bestuur wilden uitbreiden, is dus het volledige "oude" bestuur herverkozen samen met Danny Verschakelen als nieuw bestuurslid. Bij deze Danny, van harte welkom in het bestuur.

Foto's van vistrips van onze leden
(niet door de vissersclub ingericht)

Ankervissen - vrijdag 6 november

Ankervissen - donderdag 18 juni

Wrakvissen - vrijdag 12 juni

Tonie van het Mijntje had zelf de boot afgehuurd om een avonturentrip in te richten. Het werd een mooie dag.
Veel vis. Met 9 leden van onze vissersclub, waren we bijna de helft van de boot.
Tonie en Peet zorgden er voor dat het zeer gezellig werd op de Mijntje.

Wrakvissen - donderdag 19 maart

Privé vistrip van de groep rond Jos Geens, van uit Nieuwpoort

Er werd gecontroleerd op ondermaatse gul (50 cm). Alles was OK !

Wrakvissen - donderdag 19 februari

Wrakvissen - dinsdag 27 januari

10 vissers van onze vissersclub gingen met de Maatje Adriana wrakvissen. Het werd weer een succes. Op de boot werden er door 30 vissers 1050 gullen gevangen. Dit is een gemiddelde van 35 gullen per visser.

Wrakvissen - vrijdag 9 januari

Op initiatief van voorzitter Jo en secretaris Patrick, werd de Andromeda afgehuurd om met maximaal 25 vissers op de wrakken te gaan vissen (privé, buiten de club om). Alles liep perfect, mooi weer (minder koud dan verwacht) zonder wind en golven, perfect aas, goede schipper, veel grote vissen, ... Enig minpuntje, door een valpartij en verplicht bezoek aan het ziekenhuis kon Jo zelf niet mee gaan vissen.

Namens de vissers een bedankje aan schipper Piet en bemanningslid Jaap.
Ook aan Peter van "Het Piertje" uit Colijnsplaat voor perfect aas.