Vissersclub Neptunus - foto's 2010

geen foto's gemaakt

Ankervissen, zaterdag 27 november

Aangezien we al maanden horen dat er op de wrakken niets te vangen is maar dat er goed gevangen werd op anker, hebben we besloten om deze keer op anker te gaan vissen. Was het een goede beslissing ? Misschien niet, misschien toch wel ... De vangsten op anker vielen wat tegen. Iedereen had wel wat visjes, maar toch veel minder dan verwacht. De Zeeboenken uit Meerhout daarentegen gingen met de Andromeda wrakvissen. Zij wisten ongeveer een 50 tal gullen te vangen. Er waren mensen bij met 6 gullen maar er waren ook veel mensen die niets gevangen hadden.

Geen foto's gemaakt

Mosseldag, zaterdag 13 november

Onze mosseldag blijft maar groeien .. Niet verwacht, maar toch hebben we ons record van vorig jaar weer verbroken. We mochten maar liefst 455 gasten ontvangen op onze mosseldag. In tegenstelling tot de vorige jaren hadden we redelijk wat gasten die 's middags zijn komen eten. Hierdoor was het 's avonds niet zo'n overrompeling en konden we de wachttijden goed binnen de perken houden.

Clubfeest, zaterdag 2 oktober

Er waren 115 mensen aanwezig op ons clubfeest. Zoals vorig jaar, werd ook dit jaar het buffet geleverd door John Bongaerts van feestzalen Ruine uit Ohé en Laak (NL). Het was weer zeer lekker. Het vervolg van het feest bleef eigenlijk wel onder onze verwachtingen en kwam de dansvloer maar niet gevuld. Na een fantastisch clubfeest in 2009 was het eigenlijk een tegenvaller. Dus als iemand een goede disk-jockey kent of iemand die een (komisch) optreden kan geven, we hebben oor voor alle suggesties !

Vis-Rook-Happening, zaterdag 25 september

Onze nieuwe rooktonnen hebben hun taak goed vervult. Tot heden niets dan goede commentaar gehad ... Alle palingen en bijna alle makrelen waren verkocht. Vanwege de drukte heb ik slechts een paar foto's kunnen maken

Makreelvissen, zaterdag 10 juli

Het begon slecht, maar werd uiteindelijk een groot succes ... We vaarden naar een pluk makrelen, daar aangekomen vingen we een paar makrelen en weg waren de meeuwen (en de makrelen). Dan maar weer verder varen en weer hetzelfde. Dit herhaalde zich een aantal keren. We waren al een paar uurtjes bezig en het zag er slecht uit voor de vangst. Tot we echter in België aankwamen. Links zagen we de kranen van de haven van Zeebrugge en rechts de windmolens op de Torntonbank. Hier waren er massa's meeuwen EN ook een massa makrelen. De meeste makrelen waren dan ook nog eens groot. Om 12.30 uur moesten we de schipper dan ook vragen of hij er mee wilde stoppen want alle koelboxen waren vol en we moesten ze nog kuisen ook nog. De terugvaart duurde 2,5 uur en de laatste makreel was gekuist bij het zicht van de sluis van Neeltje Jans. We vingen 1600 makrelen (+ 100 van vorige keer) voor de club, dus onze vis-rook-happening zal zeker doorgaan. De datum zullen we later nog vermelden.

Met dank aan

• allen die voor de club visten
  • diegene die voor zichzelf visten, maar een gedeelte van de vangst afstonden aan de club
  • allen die geholpen hebben met het kuisen van de makrelen
  • Danny Verschakelen en vishandel Steyvers voor het ijs (we konden het goed gebruiken)
  • Mia Boonen en Danny Verschakelen waar we de makrelen in diepvriezers hebben zitten tot onze vis-rook-happening
  • schipper Piet, voor alle moeite die hij gedaan heeft om er uiteindelijk toch een succes van te maken

Barbecue, zondag 20 juni

Er waren 101 mensen ingeschreven voor onze jaarlijkse barbecue. Spijtig genoeg zat het weer tegen en was het eigenlijk te koud voor de barbecue. Maar een barbecue met 100 mensen kun je nu eenmaal niet zo maar verzetten... Een paar dagen later en dan hadden we 25° gehad.
We konden rekenen op steun van Elvero voor schenking van de borden, servietten en de koelwagen om het vlees en groenten in te bewaren. Bedankt Danny. Ook bedankt aan Mia Boonen voor de schenking van het bestek.

Wrakvissen, zaterdag 29 mei

De verwachtingen waren laag aangezien de vangsten op de wrakken de laatste tijd slecht zijn en werd er hier en daar gesuggereerd om op anker te gaan vissen. De meeste van onze mensen zijn echter fanatieke wrakvissers, dus namen we de gok om toch op de wrakken te gaan vissen... en de gok was geslaagd. We vingen 108 gullen, waarvan de meeste ook een mooi formaat hadden.
Jacques was de kampioen van deze dag, hij ving maar liefst 9 gullen en 1 pollak. Waar zou hij zijn onderlijnen kopen ? Bij JRTackle natuurlijk !

Ankervissen, zaterdag 24 april

Gezien de slechte vangsten op de wrakken, werd op aanraden van de schipper verkozen om op anker te gaan vissen. Ook de andere grote boten (Andromeda en Neeltje Jans) als ook kleine bootjes (ZeeArend en Big Marlin) hadden hun plannen gewijzigd en gingen ankervissen. Op een bepaald moment telden we meer dan 60 bootjes. We vingen vele platvissen en wijtingen.

Wrakvissen, zaterdag 3 april

De weersomstandigheden waren goed, maar helaas was de vis niet echt aanwezig.
Volgende keer beter ?

De Maatje Adriana vaarde niet uit. 2 vissers hadden de dag voordien niet gebeld of het vissen door zou gaan en stonden dus tevergeefs op de kade. Wij hadden nog vrije plaatsen, dus mochten ze met ons mee ...

Zettersprijskamp, vrijdag 5 februari

Er waren 38 kaarters aanwezig op onze zettersprijskamp. Iets minder dan vorig jaar, maar het werd toch weer een gezellige avond. Het vrouwelijk geslacht heeft een machtsgreep gepleegd ... de top 3 waren allemaal vrouwen ! Enkel Nand Boes (4de plaats) verijdelde de poging van de vrouwen om de volledige top 5 te bezetten, want ook plaatsen 5 en 6 waren voor vrouwen ! Dus mannen, goed oefenen voor volgend jaar ...

Algemene Vergadering, zaterdag 23 januari

Er was weer een goede opkomst op onze Algemene Vergadering. Op de agenda stonden volgende punten : Voorstelling bestuur, evolutie aantal leden (ledenstop blijft dit jaar van kracht), kasverslag 2009, activiteiten 2009-2010, clubkampioenschap, inschrijvingen en betalingen, inspraak van de leden. We hadden ook een oproep gedaan voor een bijkomend bestuurslid. Onze jeugdkampioen, Gilles Koolen, heeft de uitdaging aangegaan om ons bij te staan als nieuw bestuurslid. Bij deze Gilles, van harte welkom in het bestuur.

Foto's

Foto's van vistrips van onze leden
(niet door de vissersclub ingericht)

Vistrips van Jos Geens, samen met andere leden

• Wrakvissen, zaterdag 13 maart met de Albatros uit Oostende : geringe vangst + foto's vissersboten
  • Ankervissen, dinsdag 6 april, Nieuwpoort : matige vangst met enkele uitschieters
  • Ankervissen, maandag 17 mei, Nieuwpoort : wonderbare visvangst, 1200 scharren met 8 vissers
  • Ankervissen, maandag 14 juni, Nieuwpoort : matige vangst + 50 per visser

Wrakvissen, dinsdag  23 februari

Een lange wrakkentocht met de Stella Bel (uitvaart 6 uur, terug in de haven om 19 uur). Het was koud en hoge golven. Op het eerste wrak werd er niets gevangen. 3 driften en weer verder varen. Het tweede wrak was ook niks. Na een paar driften weer verder. Het derde wrak was echter een goed wrak. Er werden vele gullen gevangen. Helaas hadden we pech dat we stonden op een plaats waar de vangst wat minder was ... voor ons dus wat minder, maar algemeen gezien werd er goed gevangen op de boot.

Wrakvissen, zondag 14 februari

Wrakvissen met de Marie-Louise (Neeltje Jans) : onze jeugdleden Matthias Darcis en Niels Bollen. Hier het verslag van Matthias :

We gingen met de boot van Ludo (de Marie-louise) vanuit Neeltje Jans.
Aangezien Niels en ik nog maar 16 zijn had Ludo zelfs vervoer voor ons geregeld, we konden met zijn buurman André meerijden. Om kwart na 3 met hem afgesproken, na een beetje vertraging en de auto vol geduwd te hebben met onze spullen vertrokken we richting Neeltje Jans.
Eenmaal aangekomen konden we onze spullen direct op de boot laden en we waren weg!
Na 2 uur varen werden de motoren afgezet en konden de hengels overboord. ‘We gaan hier even proberen’ zei Ludo. 20 seconden later riep hij: ‘haal maar op mannen, we zijn door!’ er zat dus gewoon ‘rien de knots’...
Na anderhalf uur verder varen zaten we op het wrak ‘de hinde’ en Samen met de Jan van Gent gingen hier de lijnen voor de 2e maal overboord en het was direct prijs! Als je ze hier niet vangen kon was er toch iets mis... Er zat dus gewoon een massa vis, we zijn daar de volledige dag blijven driften.
Er werd alleen dikke gul gevangen, er was geen enkel steenbolkje bij en er werden geen ‘baby kabeljauwtjes’ gevangen.
Het was een prachtige dag met veel vis en een verkrampte arm, maar liever een verkrampte arm als een fitte arm! Dat wilt tenminste zeggen dat je veel vis gevangen hebt ;)
Kortom geweldige dag, veel vis, toffe mensen en zeer goede schipper!

Wrakvissen, zondag 17 januari

Wrakvissen met de Neeltje Jans. Jo, Patrick, Gust en Nand.