Vissersclub Neptunus - foto's 2017

De Neptunus kalender

U kan de foto's gebruiken als kalender op de achtergrond van uw computer.

Geen foto's gemaakt

Zaterdag 23 december, wrakvissen met Maatje Adriana

Tot en met vrijdag was het goed weer, vanaf zondag rotslecht weer voor de rest van het jaar. Zaterdag zou een overgangsdag worden en alle voorspellingen gaven aan dat tot een stuk in de namiddag het weer nog redelijk goed zou zijn met golven rond één meter. Bij de terugvaart zou de golfhoogte langzaam toenemen. Bij de terugvaart iets slechter weer, dat was niet echt een probleem. Dus ging de vistrip door. Spijtig genoeg kwam het slechte weer iets vroeger dan voorzien en werd het toch moeilijker om te vissen. In het begin viel de visserij ook tegen, maar bij het derde wrak kwamen er toch regelmatig gulletjes aan boord. Zo wist Bob toch nog 10 maatse gullen aan boord te halen. Ook nog iemand met 9 en iemand met 8 maatse gullen. Ook een zelfde aantal ondermaatse gulletjes. Dus de visserij was toch zo slecht niet. Gezien het weer nog verslechterde werd de vistrip een uurtje vroeger afgeblazen.

Gezien het weer, geen foto's gemaakt

Zaterdag 11 november, mosseldag

We mochten dit jaar 272 personen verwelkomen op onze mosseldag. Het is minder dan de vorige jaren. Waarschijnlijk heeft de karnaval en andere eetdagen die op dezelfde dag georganiseerd werden ons wat klanten gekost, maar zo konden we ons nog beter concentreren op onze gasten. Tot nu toe enkel nog maar goede opmerkingen gehoord ... De mosselen waren heel lekker en ook de frieten. Dit jaar werden de frieten gebakken door Ad die de frietkraam vorig jaar overgenomen heeft van Mike. We hopen op een blijvende goede samenwerking met Ad.

Zaterdag 7 oktober, clubfeest

Om 19 uur begon het clubfeest met een lekker koud en warm buffet, gevolgd door een lekker dessert. Net zoals vorig jaar was het eten weer heel lekker. Na het eten was er het eerste optreden van Eric. Hij bracht zijn komische act "De Pechvogel". Na het optreden was er de prijsuitreiking van ons clubkampioenschap. Daarna volgde de 2de komische act van Eric getiteld "Levensgenieter". De avond werd afgesloten door de trekking van onze jaarlijkse tombola.

Zaterdag 12 augustus, Vis-Rook-Happening aan de Meerpaal

We hebben dit jaar 185 kg makreel en 78 kg paling gerookt. Uiteindelijk is alle vis verkocht ! Helaas was het weer niet al te goed. We hadden het minder goede weer wel een beetje ingecalculeerd en een beetje minder makreel besteld. De paling was net op, makreel hadden we meer kunnen verkopen als we meer hadden gehad. Spijtig genoeg blijven de mensen laattijdig bestellen (na de deadline) waardoor het voor ons zeer moeilijk is om de juiste hoeveelheid te bestellen. Voor de mensen die nog makreel wilden maar die we moesten teleurstellen omdat de makreel op was, Sorry ... maar een tip voor volgend jaar TIJDIG BESTELLEN want de bestellingen gaan voor...

Vrijdag 21 juli, makeelvissen met de Maatje Adriana

Dit jaar waren er niet veel meeuwen te bespeuren. Af en toe enkele meeuwen maar nooit een echte groep meuuwen. Qua aantal was de vangst eigenlijk zo slecht nog niet (zo'n 40 à 50 stuks per persoon, maar ook een paar mensen met meer dan 80 stuks). Alleen jammer dat de meeste makrelen wat aan de kleine kant waren.

Zondag 25 juni, barbecue aan de Meerpaal

Na enkele weken (te) warm zomerweer was het nu wat frisser. Het mocht een paar graden warmer zijn, maar voor de rest was het perfect barbecueweer. Er waren dan ook 108 personen (98 volwassenen + 10 kinderen) aanwezig op onze barbecue. En voor zover we gehoord hebben, waren ze allemaal tevreden over het eten. Dus wat ons betreft was het een zeer geslaagde activiteit.

Zaterdag 3 juni, kustvissen Breskens

De weersverwachting was de hele week 3 beaufort. Maar in laatste instantie wijzigde de verwachting naar 4-5 beaufort. Bovendien kwam de wind ook uit de verkeerde richting waardoor er bijna geen beschutte plaats was. 's Morgens was het weer nog niet zo slecht, dus iets verder uit de haven geprobeerd. De laatste weken waren er massa's schar gevangen, maar sinds een tweetal dagen was het ineens gedaan. Dus eigenlijk kwamen we een week te laat ... jammer. Naarmate het weer verslechterde dichter richting Breskens gevaren. Op de laatste visstek, iets voorbij Breskens op de Westerschelde, wist Ludwig toch nog 2 tongen te vangen. De krabben waren hier ook aanwezig. Vanwege het steeds verslechterende weer en de slechte visvangst hebben we de vistrip iets ingekort. Voor de volgende vistrip in Breskens (8 juli), hopen we dat de tongen er weer zijn ...  En hopelijk beter weer, want als we deze weersverwachting eerder gehad hadden, dan was deze vistrip zeker niet doorgegaan.

Zaterdag 13 mei, wrakvissen met de Mijntje-Yvonne

We hadden weer mooi weer, dus we konden ver weg varen. De voorbije dagen waren de vangsten redelijk. Maar vandaag was het een beetje een off-day. Op het eerste wrak kregen we al bezoek van een groepje bruinvissen. Mooie vissen en erg mooi om te zien, maar helaas is dat meestal ook een slecht voorteken, want deze vissen lusten ook graag een visje... Geprobeerd een paar foto's te nemen van de bruinvissen, maar dat valt niet mee, want je weet nooit waar ze boven water komen en voor je kan afdrukken zijn ze weer onder water .

Zaterdag 11 maart, kustvissen met diverse bootjes van uit Breskens

Weeral een dag met mooi weer op zee. Bijna geen wind en geen golven. Rond de middag eventjes het zonnetje er bij. Om 5 uur vertrokken we aan de Meerpaal in Lommel. Daarna nog 2 tussenstops (Meerhout en Wommelgem) om nog wat vissers op te pikken. Rond 7.30 uur waren we in Breskens. We vaarden uit met de bootjes Discovery, Yves4, Jeti, Jean-Henri en de Jordy. De vangsten waren een beetje afhankelijk van op welke boot je stond. Op 2 bootjes was de vangst eerder slecht. Op de andere 3 bootjes was de vangst best wel redelijk goed, niet top, maar toch redelijk goed. Iets na 16.00 uur terug in de haven. Eerst nog een lekkerbek gaan eten en dan de terugreis terug naar Lommel.

Links Discovery, Yves4 en Jeti.
Onder Jean-Henri en Jordy

Geen foto's gemaakt

Zaterdag 18 februari, wrakvissen met de Andromeda

Het was prachtig weer. Weinig wind en dus ook weinig golven. De schipper had gevraagd om vroeger te komen zodat we al om 5.30 uur konden uitvaren. Het plan was om onmiddellijk ver weg te varen. Een vaartocht van 4 uur stond ons te wachten. We vingen een gemiddelde van 2 maatse gullen per visser. Verder werd er ook weer veel steenbolk gevangen, zelfs wijtingen en een paar platvissen. De rapporten van de andere boten waren slechter, dus het initiatief van de schipper om ver weg te varen bleek een goede beslissing te zijn.

Een paar foto's gemaakt in de kantine ...

Zaterdag 21 januari, Algemene Vergadering

Er waren zo'n 33 leden aanwezig op onze Algemene Vergadering. De leden kregen een uitgebreid verslag van 2016 en onze plannen voor 2017. Ontslagnemend bestuurslid Guy Vandenberk werd vervangen door Bert Beckers. Wij willen Guy en ook Esmeralda danken voor hun inzet in de voorbije jaren.