Vissersclub Neptunus - foto's 2024

De Neptunus kalender

U kan de foto's gebruiken als kalender op de achtergrond van uw computer.

mei juni juli augustus
september oktober november december

Zaterdag 30 maart, ankervissen kleine bootjes uit Breskens

Met 5 auto's vertrokken we richting Breskens. We gingen vissen met de bootjes Jean-Henri, Jumelles de Mer, Marbrella en  Moonlight. Het was prima visweer, alleen jammer van de motregen. Na een tijdje varen gingen we voor anker en zagen we ook nog de ZeeArend 1 in de buurt liggen. Er werd veel vis gevangen. Helaas waren de meeste wijtingen net iets te klein om mee naar huis te nemen. Toch werden er ook enkele mooie wijtingen en schar gevangen. Iets na de middag verkastten een paar bootjes en op de nieuwe plaats werden nog mooie scharren gevangen. Iedereen was zeer tevreden.

Foto's

Zaterdag 27 januari, ankervissen all-in met de Nemo uit Vlissingen

De weergoden waren ons deze keer beter gezind dan 3 weken geleden. We konden dus verder weg varen. Hoewel de afspraak was om 7.45 uur in de haven, vaarden we al om 7.00 uur met de Nemo. We vaarden samen met de Nautilus naar onze visplek. De hele dag werden er scharren gevangen. Soms ééntje, maar ook regelmatig doubletten en tripletten. Ook kwamen er af en toe wijtingen aan boord, maar deze waren meestal aan de te kleine kant, helaas. Rond 10.30 uur kregen we een broodje frikandel te eten en dan rond 12.30 uur nog een broodje hamburger. Tussendoor trakteerde Boy, de schipper, ons ook meermaals op wat te drinken (bier, frisdrank, koffie, ...). Goed eten, goed drinken EN ook nog een goede portie vis, wat wil je nog meer ?

Zaterdag 6 januari, ankervissen all-in met de Nemo uit Vlissingen

Tot midden van de week werd er prachtig, bijna windstil, weer voorspeld. We konden dus EINDELIJK nog eens gaan vissen. Vrijdag veranderden de voorspellingen plots en zou er toch wel een redelijk windje staan, maar we konden nog steeds gaan vissen. De afspraak was dat we rond 7.45 uur zouden samenkomen in de haven van Vlissingen. Maar aangezien we allemaal veel vroeger in de haven waren, vaarden we al uit rond 7.00 uur. Aangezien er toch veel wind stond, konden we nog niet onmiddellijk naar de beste plaatsen, maar ankerden we bij het diepste punt van de spijkerplaat. Er werd wijting en schar gevangen. Helaas was het overgrote deel van de wijting aan de kleine kant. Aangezien de visvangst bij de collega's niet beter was, werd er verkozen om niet te verkassen. Het was de eerste keer dat we met de Nemo gingen vissen aangezien deze boot pas sinds eind 2023 als sportvisboot actief is. De boot biedt veel plaats om te vissen aangezien er zowel van voor, aan de zijkant en de achterkant gevist kan worden. In de voormiddag werd er een broodje met worst geserveerd en in de namiddag was er een broodje hamburger. En regelmatig werd er drank (bier, cola, frisdrank, koffie) door de schipper aangeboden aan de vissers. Hopelijk hebben we de volgende keer nog beter weer en worden de wijtingen nog wat groter.

Foto's

Foto's van vistrips van onze leden
(niet door de vissersclub ingericht)